întârzierile grave la plăți
întârzierile grave la plăți

Ce reprezintă întârzierile grave și cum le poți evita?

Dacă ai apelat vreodată la un credit în trecut, ești probabil conștient de importanța achitării ratelor înainte de data scadentă. Fie că vorbim despre bănci sau IFN-uri, nicio instituție creditară nu agreează încălcarea condițiilor sale de plată. Dar știai că nu toate întârzierile au același impact?

Pentru a putea clasifica persoanele cu întârzieri la plată în funcție de gravitatea abaterilor lor, Biroul de Credit folosește în prezent un sistem bazat pe buline, după cum urmează:

  • bulina 1 – se referă la o întârziere mai mare de 30 de zile de la scadența ratei;
  • bulina 2 – înseamnă o întârziere mai mare de 60 de zile de la scadența ratei;
  • bulina 3 – reprezintă o întârziere mai mare de 90 de zile de la scadența ratei;
  • bulina 4 – este pentru o întârziere mai mare de 120 de zile de la scadența ratei;
  • bulina 5 – are legătură cu o întârziere mai mare de 150 de zile de la scadența ratei;
  • bulina 6 – semnalează o întârziere mai mare de 180 de zile de la scadența ratei;
  • bulina G – creditul a fost dat la colectare către recuperatori;
  • bulina L – înseamnă că nu s-a putut recupera nimic și că banca a raportat creditul ca pierdere;

Așadar, acest sistem de gradare al întârzierilor în funcție de gravitatea lor ajută băncile să diferențieze între clienții cu abateri minore și cei care și-au încălcat grav termenele de plată. Trebuie spus că nicio întârziere nu este privită cu ochi buni de instituțiile creditoare, dar cele de la 90 de zile în sus sunt considerate a fi cu adevărat grave și rezultă în imposibilitatea acordării de credit persoanelor responsabile pe o perioadă de cel puțin 4 ani.

Cei aflați în această situație au doar câteva soluții la îndemână:

1. Să negocieze reeșalonarea creditului cu banca în cauză – instituțiile creditoare vor fi adesea deschise către o refinanțare a creditului în condițiile în care clientul se află în imposibilitatea de a plăti.

2. Să prezinte acte care să justifice temeinic întârzierea plății – certificate medicale care să ateste pierderea capacității de muncă, decese în familie, adeverințe de șomaj etc.

Chiar și în acest situații, este posibil ca băncile și IFN-urile să nu accepte propunerile clientului, motiv pentru care este esențial ca toți cei care iau credite să fie pe deplin conștienți de responsabilitatea asumată încă de la început.

Primul pas către responsabilizare îl reprezintă informarea – de aceea noi am inclus întârzierile grave printre cei 6 indicatori esențiali care contribuie la calcularea scorului de credit:

În cazul unui scor bun, întârzierile grave vor fi menținute la zero. Totuși, dacă ai un număr scăzut de întârzieri, iar restul factorilor asociați scorului de credit se află în intervale acceptabile, este posibil ca unele bănci sau IFN-uri să-ți acorde șansa unui împrumut.

Pentru a vedea exact cum stai la Biroul de Credit, îți recomandăm să începi prin aflarea scorului tău personal de credit. Acesta este disponibil gratuit și instant la volt.ro/.

După cum vezi, informațiile oferite în cele trei tabele vin în completarea indicatorilor principali care influențează scorul de credit. Ele sunt de asemenea oferite în cadrul raportului complet de credit, disponibil gratuit și instant pe volt.ro.

Dacă toate aceste informații îți sunt noi și vrei să știi mai multe înainte de a-ți afla scorul de credit, citește mai întâi Cum interpretezi scorul de credit primit de la Biroul de Credit?

Oricum ar fi, ține minte că aflarea scorului de credit reprezintă primul pas către independența financiară. Odată ce-l cunoști, vei și exact cum să te poziționezi în fața băncilor și vei putea începe procesul îmbunătățirii scorului de credit în vederea obținerii unor împrumuturi mai avantajoase.

autor
Publicat pe
24/2/2020

•  Trucuri pentru a evita comisioanele bancare

•  Sfaturi pentru o viață financiară mai sănătoasă

•  Credite luate mai inteligent

•  Oferte mai bune pentru a-ți multiplica banii

Îți mulțumim! Ai primit un email de confirmare . Dacă nu îl găsești, verifică în SPAM.
Oops! Ceva nu a mers bine. Te rugăm să contactezi serviciul suport pentru ajutor.